Uteplats


Prickig vaxduk från Jysk

Idag har vi vi varit på Ikea och handlat möbler, kuddar och dynor till terrassen. Som alltid så tänker jag att jag ska vara ute i god tid. Men inte! Många av möblerna och dynorna var redan slut! Som tur var så hade de fortfarande kvar det bord och de stolar som vi ville ha, dock så blev det inga dynor till stolarna eftersom de såklart var slut.

Vi har kollat lite på lounge-möbler också men känner att vi inte vill lägga pengar på det i år också (en balkong och en terrass att fylla med möbler samtidigt). Jag kom på att jag har en gammal tv-bänk från Ikea som står nere i förrådet och tar plats. Efter mycket letande efter dynor så insåg vi att det blir bäst och billigast om vi tillverkar en lagom stor dyna själva. Jysk har en billig skumgummimadrass som vi ska skära till i rätt storlek och sedan sy ett överdrag till. Vi får hålla tummarna för att det blir så bra som vi hoppas på! :-) På Jysk hade de också den snygga vaxduken ovan som jag funderar på till bordet som vi köpte.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0