Köksdatorn är på plats!


FOTO: Eget

Så, då var köksdatorn äntligen på plats! Den fungerar både som köksradio, tv och receptbok. Jag använde den igår som receptkälla när jag bakade min hurtbulle. Det kommer nog ta ett tag innan det känns helt naturligt att använda pekskärmen dock, men som tur väl är så följde det med ett snyggt tangentbord som man kan använda då man ska skriva mycket. Datorn har funnit sin plats på köksön och igår fick mamma följa med i vårt frukost-fixande via webbkameran. Riktigt trevlig underhållning tyckte hon :-)

Idag är det bakis-söndag efter 30-årsfesten igår så det blir till att laga något enkelt, som Färspizzan från Buffé till exempel. Jag sitter och myser i soffan och tar det lugnt. Är inte alls sugen på att jobba imorgon, men man är ju så illa tvungen :-) Det känns som om helgen har gått alldeles för fort, som vanligt, och vi har inte hunnit med det som vi planerade. Vi skulle ju packa upp resten av kartongerna idag...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0