"Nyårslöftet"


FOTO:Granit.se

Jag har säkert många brister, men en av dem som stör till och med mig själv :-), är att jag är otroligt dålig på att ta hand om och sortera räkningar och andra viktiga papper. Jag betalar dem självklart i tid, men sedan samlar jag dem på hög med ambitionen att ta hand om dem vid ett senare tillfälle. Det har aldrig hänt att jag gjort det så jag fatta inte att jag inte har gett upp. Jag blir lika arg på mig själv varje gång när jag tillslut blir tvungen att sortera bland gamla räkningar! Inte änns kuverten har jag slängt utan lagt med dem i högen som något slags extra tillbehör. Eller tror jag att jag kommer få användning av dem igen?! Jag vet inte... 

Mitt nyårslöfte för i år är att bli bättre på att sortera mina räkningar (förutom att bli en bättre människa då förståss...). En kollega tipsade om arkivboxen med hängmappar (ovan) från Granit som hon samlar räkningarna i och när den är full så måste man rensa! Det tycker jag verkar smart! :-) Dessutom är det ju snyggt också!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0