Trött på kylan...




FOTO: Järnvägshistoriskt forum

Nu börjar jag längta riktigt mycket efter våren! Jag vill slippa klä på mig fem lager kläder för att inte frysa så fort jag går utanför dörren. Tänkt den tid då man kan gå ut utan att ta på sig ytterkläder! När man kan sitta ute på terrassen hela kvällarna. Grilla, åka på cykelturer, bada och segla. Är inte det underbart?! Härom morgonen när vi satt och åt frukost och det snöade och blåste utanför så bad jag sambon att påminna mig om den stunden när jag i sommar kommer att gnälla över att det är för varmt. Vad är det för fel på oss människor (eller de flesta i alla fall) som gnäller över vädret, vad det än är för väder?!

SMHI lovar bara mer kyla och snö och med det känns våren fortfarande långt borta. Jag har varit lite extra gnällig över kollektivtrafiken i vinter, med all rätt, eftersom den inte fungerat som den borde. Dock går det inte att jämföra med problemen som Jönköping drabbades av i januari 1929. Såhär 81 år efteråt så tycker jag mest att bilderna över nedrivna telefonstolpar ser ut som fejkade domedags-bilder. Jag tycker mig också se Frihetsgudinnan i en utav bilderna :-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0